Dialoogid Venemaast

8. detsembril 2021 võtsime meie, Haabersti Vene Gümnaasiumi õpilased osa rahvusvahelisest veebiüritusest “Dialoogid Venemaast”, mis oli korraldatud vene õppekeelega õpilastele ja õpetajatele. Dialoogidest võtsid osa gümnasistid, mitmed aktiivsed põhikooli õpilased ning õpetajatest Jelena Semenova, Natalja Železnjakova ja Ljudmilla Solopova.

Kultuuri- ja haridusviktoriin-foorumi “Dialoogid Venemaast” kava koosnes kahest osast: üks oli ettenähtud õpilastele teine aga õpetajatele (avapidu, viktoriin “Vene keel kui kaasaegse sotsiaalse diskursuse peegeldus”, sessioon “Vene keele aktuaalsed trendid ” ning ürituse lõpetamine ).

Avatseremoonial kuulasime Venemaa õpetajate ning õppejõudude tervituskõnesid.

Seejärel toimus õpilastele huvitav ja informatiivne quiz, kus nad üritasid iseseisvalt vastata ebatavalistele küsimustele Venemaa, vene keele ja selle muutuste kohta. Leidsime, et küsimused olid ootamatud, kohati rasked, sageli naljakad, aga kindlasti põnevad ja kasulikud. Need eeldasid teadmiste olemasolu vene elu erinevatel teemadel – ajaloost, kirjandusest, muusikast, poliitikast, grammatikast.

Pärast huvitavat kaasaegset veebitundi saime kutse läbida simulaatorite abil veebikoolitus. See oli huvitav kõigile vene keele õppijatele ning vene kultuuri ja ajaloo huvilistele.

Saated on tehtud fragmentide põhjal autentsetest filmidest, koomiksidest ning telesaadetest. Nad näitavad vene keele erinevate keeleliste vahendite kasutamist ning meelelahutusliku sisu kaudu äratavad huvi vene keele ja kultuuri uurimise vastu.

Õppeprotsessi gamification on uusim ja tõhusaim metoodika, mis aitab omandada uut keele- ja kultuuriinfot, arendada ja kinnistada omandatud teadmisi ja oskusi.